Thursday, March 20, 2014

Klimt and Fashion

Kraj XIX i pocetak XX veka veoma je znacajno i napredno doba za sve oblasti umetnosti i dizajna, izmedju ostalog i za zensko odevanje. Postepeno je doslo do potpunog napustanja "strasnog" korseta i konacno su uvedeni opusteni oblici i stil koji nije stegnut. Ovaj stil postao je poznat kao "reformisani stil". 
Emili Flege u "reform" haljini Gustava Klimta

Stavovi su se menjali.
Emili Flege (Emilie Floge) bila je dizajner vizionar. Salon sestara Flege ("Schwestern Floge") nalazio se u srcu Beca i bio je veoma uspesan i boemski. Tamo su se promovisali novi krojevi i smeli dezeni, od kojih je mnoge dizajnirao i Gustav Klimt.
Logo salona "Sestre Flege"

Klimt je bio veoma zainteresovan za rad Emili Flege, pruzajuci joj pomoc, dizajnirajuci haljine i crtajuci skice. Njegove haljine bile su duge, jednostavnog kroja i sirokih rukava, skoro da su visile sa ramena poput kimona ili tunike, kakvu je i sam nosio. 
"Kucna haljina (Haus Kleid)", dizajn Gustav Klimt, 1906.

Emili Flege u haljini inspirisanoj japanskim motivima

Gustav Klimt i Emili Flege, 1905.

Tunika Gustava Klimta

Klimt je dizajnirao i svoju "radnu" odecu, odezdu u kojoj je slikao i koju cesto nosi na fotografijama. 

Ne samo da je dizajnirao haljine, vec se bavio i modnom fotografijom, na vrlo profesionalan nacin. Njegove fotografije objavljivane su u savremenim casopisima i koristile su se u reklamama. Emili Flege sama je bila model za svoje haljine.
Fotografije modela Emili Flege za katalog 1907.

"Koncertna haljina (Konzert Kleid)", dizajn Gustav Klimt

Dizajn Gustav Klimt, sivenje kostima izvrseno u Ateljeu "Sestre Flege", Bec

"Letnja haljina (Sommer Kleid)", dizajn Gustav Klimt

"Letnja haljina (Sommer Kleid)", dizajn Gustav Klimt

Ogrlica Gustava Klimta


Emili Flege u haljini inspirisanoj vizantijskim mozaicima

Portret Emili Flege, 1909.

Rekonstrukcija haljine, dizajn Gustav Klimt

U svom slikarstvu, Klimt se nije bavio samo zenskim telom i figurom, vec je veoma senzualno opisivao i dezene odece koju su nosili njegovi modeli. Cak je veoma karakterno opisivao svoje modele preko dezena tkanine i kroja haljine, naglasavajuci na taj nacin licnost osobe ciji je portret slikao.
Meda Primavezi (Mada Primavesi), 1912.

Portret Serene Lederer (Bildnis Serena Lederer), 1899.


Dizajn tekstila, Gustav Klimt za Wiener Werkstatte

Uzorci tekstila Gustava Klimta, 1862.-1918.

Fotografija Gustava Klimta i Emili Flege u njihovim "radnim" tunikama

No comments:

Post a Comment